yAnG AmaT bErHoRmAt

Friday, August 23, 2013

CCRIS PTPTN?GRADUAN BAKAL MENGANGGUR

nahh!!setempet muka bajet bajet je :)
      
hai blogger assalamualaikum wbt..who0ott!!whoo00t!! tersangatlah lama aku tak tengok-tengok blog ni bersarang berhabuk dah..almaklumlah blog bukannya tempat aku selalu nak melepak nak bercerita panjang-panjang either aku rasa betul-betul nak mengarang dan ada tajuk barulah gedik-gedik nak taip..so tengah pagi ni tiba-tiba pulak rasa nak mencurah idea yang tak seberapa ni sambil-sambil tu aku ambil mood bersandaq sat kat kerusi wahh gituu ayat..kan

nampak tak tajuk dekat atas tu??? siap caps lock lagi tak nampak memang saja 3 kali jumaat la...hihi actually aku ni sebenarnya baru menghabiskan study dekat sebuah  Institusi Pendidikan Tinggi Awam short form IPTA la..baru tak sangatlah baru pun poyo je tu..dah dekat 4 bulan menganggur seriously rasa macam dah setahun menganggur duduk rumah kerja makan tidur tengok tv...lifeless gila haha :D segala jobstreet.com pun aku dah try apply so dalam banyak-banyak yang dipanggil interview baru 2 kali..hohohoho sadis dah tu dua-dua pun tak panggil kerja...its okay lah aku pun redha kita dah try kan maybe REZEKI belum ada..wahh ayat nak mintak belas kasihan jer apa yang cuba aku katakan ni lah salah satu graduan bakal menganggur tanam anggur...maybe skop pekerjaan dalam bidang aku tak berapa nak meluas so limited sangat nak apply kerja kat mana-mana unless ada kabel kuat senangla dapat kerja kan kan sapa setuju sila angkat kaki!! then salah satu faktor kita menganggur pun sebab NO EXPERINCES haa tu siap bold lagi atau bahasa melayu nya kurang berpengalaman dalam bekerja tu pon main fact..contohnya aku la *buat muka comel cket since habis spm je aku duduk kat rumah ambil lesen kereta je idok ler teman pergi bekerja lepas tu dapat tawaran masuk kolej komuniti masuk kejap satu semester terus dapat pulak buat diploma dekat tempat lain apa lagi grab laa kan..3tahun study so ni la hasilnya tanam anggur tak berbuah-buah nak buat macam mana tak sempat nak bekerja


then timbul lagi satu masalah...wahh aku ni bermasalah je cerita dia kan takpe lantak la aku punya blog suka hati la... PTPTN keluarkan isu nak buat ccris tu so sesapa yang tak nak bayar hutang nama akan blacklist tak boleh buat loan bank nak beli rumah kereta bagai..cer cer cer fikir sejenak macam aku nih nak kategori sebagai apa?penghutang tegar tak mau bayar ka...dah aku tak bekerja nak bayar hutang guna apa duit jutaria bole la...hehehe tapi alhamdulillah dorang tak jadi nak buat ccris tu thankyou bebanyak kalau tak nanti aku tak lepas nak pergi Airport melencong err melancong  la ..ntah la apa yang aku merepek merapu korang baca ke??so the end inshaAllah kalau ada umur yang panjang aku bloging lagi see ya

2 comments:

Anonymous said...

Salammmm..skrg tgh wat per..kadang kadang rasa down tau..bile menganggur....awak engineering bhagiqn pe

cik tyraa said...

wasalam..sekarang tengah tanam anggur je la how sad :( extremely down kan!hmmm saya bhgian elektronik je awak